Bra dag på Flyinge

2013-08-29 | 17:18:45 | Vardag | 1 Kommentarer

Hittills har denna dagen verkligen varit jättebra! Vår vanliga ridlärare var borta så vi hade vikarie, Elin hette hon och är dressyrstependiat på Flyinge. Vi kommer i några veckor att ha fokus på sitsen så idag var det lite teori om det innan vi red.

Jag blev tilldelad att rida Tokaj, en stor brun med ganska bra gångarter, luftigt steg hade han i alla fall. Han var nog den lugnaste häst jag hanterat, han stod och sov när jag gjorde honom iordning. Först tänkte jag, usch han är säkert jätteslö! Men det var han faktiskt inte. Det var mycket häst att rida och få ihop. Emellanåt fick jag väcka honom lite och sen rida ihop för att få tryck i honom. Men han lyssnade bra och hade hyfsad energi. Jag tyckte i alla fall han var rolig att rida!

Elin var jättebra som ridlärare, hon gav både positivt och negativ kritik och förklarade hur man skulle göra för att förbättra olika saker.

Sen hade vi lektion med Birgitta Wallet, intressanta diskussioner om etik. Och innan vi slutade hade vi stalltjänst. En bra dag!


Kommentarer
» Sara Fryk

Tycker din blogg är grymt snygg hörru :D

2013-09-01 | 19:46:01
URL: http://sarafryk.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback