Att vara medveten

2013-08-22 | 11:50:57 | Träning | 0 Kommentarer

Något jag hela tiden försöker vara när jag rider är medveten, tänka på vad jag gör, vad hästen gör och varför hästen och jag själv gör som vi gör. Att efter varje ridpass reflektera över hur det gick och varför det gick så. Jag tycker det är jättesvårt, men sen jag började göra det har jag faktiskt utvecklats.


Något som jag har märkt att jag gör är att jag har en tendens att dra bak min högra hand lite mer än den vänstra och tjuvhåller lite för mycket i den. Sen lägger jag ibland huvudet på sned åt vänster och viker mig i vänstersidan, och som en följd av det skjuter jag över höfter till höger vilket gör att vikten hamnar fel. På grund av detta vill framför allt Texas ställa sig till höger. Men jag jobbar på det så förhoppningsvis slutar jag med det snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback