Alltid är det något...

2013-08-11 | 20:07:15 | Pelles utveckling | 0 Kommentarer

Jag var och red Pelle på ridbanan idag. Han var väldigt på i början och brallade iväg emellanåt när han tyckte det var jobbigt, lite unghästfasoner. Sen efter några varv så slappnade han av bättre och vilade på steget. Han lyssnade ovanligt fint på avsaktningar till skritt idag och mot slutet lossade han superbra och slutade försöka springa iväg.

Men så händer det. Jag skulle precis avsluta när han snubblar lite, inte mycket alls. Det märktes knappt. Men när jag ska sätta igång honom igen så hör jag att det klonkar... Tappsko!!! Klumphästen hade lyckats dra av skon och dessutom böja till den ordentligt. Förhoppningsvis kan hovis komma om ett par dagar så det är ju inte hela världen, men det är liksom inte första gången han drar av sig skon! Så är det med hästar, alltid är det något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback