Härlig konditionsträning och duktig häst

2013-04-20 | 20:18:00 | Skattegårds Texas | 1 Kommentarer
Idag körde pappa ner mig och Texas till travbanan eftersom Texas skulle konditionstränas. Det var verkligen underbart väder, vilket det dessutom varit hela dagen! Och Texas skötte sig utmärkt, hans kondition har blivit mycket bättre sen sist jag tränade på travbanan så det var en väldigt positiv förändring. 
 
Jag körde samma sorts konditionsträning som sist, men med ett par minuters tidsökning per intervall. Sist red jag bara i två minutersintervaller, nu red jag upp till fyra. Jag började med att rida fram honom vid sjöarna innan intervallträningen och sen galopperade jag igång honom lite lätt. Jag började med att galoppera i två minuter, skritta två minuter och sen två minuter galopp igen. Efter det fick han en lite längre skrittpaus så att även flåset gick ner lite innan vi körde igen. Nu ökade jag tiden till fyra minuter, skritt fyra minuter och sen galopp fyra minuter igen. Jag tycker han klarade det superfint, han kändes fräsch även när jag var klar med sista fyra minutersintervallen. Han blev klart trött och väldigt svettig, men han höll flåset bra och jag behövde bara trycka till lätt en gång med skänklarna för att få honom att öka. Och då höll han tempot tills jag plockade ner honom igen.
Haha, sådan häst sådan ryttare (jag vet, fin min jag har på den bilden ;)
 
 
 

Kommentarer
» Erika

Oh vad skoj! Kul nu när det drar igång va? :D

2013-04-21 | 09:32:45
URL: http://www.erikajoyisabella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback