Vilket är bäst, Micklem eller ps of sweden?

2014-01-21 | 17:01:36 | Utrustning | 0 Kommentarer
Micklemtränsets framväxt är väl svår att missa, inte minst i fälttävlan har jag märkat att det blivit väldigt populärt och jag kommer med stor säkerhet själv införskaffa ett sådant till blivande storhästen. Tränset ska vara utformat så att det inte trycker på någon känslig punkt, men då undrar jag, vilket är bäst, micklemtränsen eller ps of swedens träns. Ps of swedens affärsidé är lite att utforma utrustning efter hästens anatomi, men de har vad jag vet inga micklemträns utan träns som ser ganska vanliga ut bortsätt från att de är svängda på lite olika sätt. Så vilket träns är bäst ur hästens perspektiv?  Jag skulle nog själv faktiskt gissa på att micklemtränset är bäst, men sen beror det naturligtvis mycket på hur man använder tränset, spänner man det väldigt hårt så spelar det ingen större roll vilket sorts träns du har, det trycker ändå.
Vilket tränst tror ni är bäst? Någon som har erfarenhet av något av tränsen?
 
Bild från hooks.se 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback