Måndag morgon

2014-01-27 | 08:01:15 | Vardag | 0 Kommentarer
Då var det ny vecka igen, kallt och blåsigt är det precis som förra veckan, och veckan innan det... Tycker det kan bli vår nu snart. 

Gårdagen blev ett litet äventyr, först var jag och red den förhoppningsvis blivande hästen på Bollerup, vilket gick jättebra! Hemma igen red jag en runda barbacka på Texas och sen tömmkörde jag Sack. När jag var på väg tillbaka genom skogen sprang det ut barn precis bakom Sack och han blev naturligtvis jätterädd och jag hade inte en chans att hålla kvar honom så jag såg min illa ponny försvinna i full galopp genom skogen med flaxande reflextäcke. Jag kunde inget annat göra än att springa efter och hoppas på att han sprungit hem, men hemma på gården var han inte, i stället hade han fortsatt ner till en granne som hade fått tag på honom, han hade stannat direkt och såg hur lugn och glad ut som helst när hon kom med honom, lilla busponnyn! 

Denna vecka kommer väl förmodligen inte se så annorlunda ut från förra veckan, hästarna ska tränas, Focus hopptränas på onsdag, Flyinge på torsdag osv. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback