Miljöträningsclinic med ridande poliser

2014-02-26 | 08:29:27 | Vardag | 1 Kommentarer
Igår var jag som jag tidigare nämnt på clinic i Flyinge med ridande poliser, de visade bla. hur de tränar sina hästar, visade olika situationer som kan uppstå när de är ute och jobbar, de svarade på frågor och berättade lite allmänt om hur de arbetar med sina hästar och hur olika situationer kan påverka hästarna.

 Det var väldigt intressant att se och jag var förvånad över hur få det var som var där och tittade, visst var det en del men ändå. Jag var ju där med future eventers då det var Skånes ridsportsförbund som fixat det så folk från talang Skåne i dressyr och hoppning var också inbjudna, dock var intresset från dressyrsidan inte så stort vad jag förstod (även om det kanske är de som skulle behöva det mest... ;))

Det var fantastiskt att se vilket förtroende hästarna visade för sina ryttare och hur ryttarna lyckades visa sina hästar tillrätta när de blev rädda, ridningen skillde sig en del från vanlig ridning, de red med skänklarna väldigt långt fram med knackande rörelser när de skulle förflytta hästarna, de använde vikten väldigt mycket, inte bara genom att sätta sig lite extra över på en sida utan genom att verkligen luta sig långt ut. 

Jag tog en del bilder men de blev tyvärr inte så bra, jag filmade även lite som ni ska få se sen. 












Kommentarer
» Klara

Vad häftigt! Skulle också vilja gå på en sån clinic :)

2014-02-26 | 18:42:48
URL: http://klaraf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback