Vad är Kungshaga gård

2013-03-09 | 00:07:46 | Allmänt | 2 Kommentarer

Tänkte att jag skulle förklara för er vad Kungshaga gård är för något, så att ni vet det när jag nämner det i inlägg här på bloggen.

Kungshaga gård är som ni säkert redan förstått en gård. Gården ligger en liten bit från Flyinge och här bor min dressyrtränare Catharina Almroth. Förra året praoade jag även en vecka på Kungshaga, vilket var både lärorikt och väldigt roligt (bland bilderna kan ni se mitt arbetsschema för en av dagarna). Standarduppgifterna var att mocka i stallen och lösdrifterna, väga upp hö, sopa och ta in hästarna med Jeanette som jobbar på Kungshaga.

På Kungshaga finns 34 boxar, två sadelkammare, två lösdrifter, uteridbana + longeringsvolt, stora hagar och ett nybyggt ridhus + klubbrum. För er som vill veta driver Catharina även ett litet kennel (hundar).

Om ni vill veta mer heter hemsidan kungshaga.com. Bilderna är tagna av mig från när jag praoade där.


Kommentarer
» erika

Oh jag kommer ihåg hur fint där va :)

2013-03-10 | 11:41:13
URL: http://www.erikajoyisabella.blogg.se
» Cathie

Vilket fint stall!

2013-03-12 | 11:43:14
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback