Ordförklaring

2013-04-18 | 19:27:00 | Allmänt | 0 Kommentarer
Eftersom jag ibland använder ord för vissa platser och även namn på tränare och kompisar osv. här på bloggen, som ni kanske inte vet riktigt vad/vem det är. Så tänkte jag nu att ni skulle få en liten ordförklaring så att ni vet vad/vem/var det är jag menar när jag skriver mina inlägg. 
 
Future Eventers: Är en fälttävlanssatsning för unga ryttare som jag är med i. Vi får med "FE" möjlighet att träna för tränare i framför allt terräng men även i dressyr och banhoppning, och så är det ibland föreläsningar för olika personer. Sist var det en sadelexpert som lärde oss massor om hur utrustningen påverkar hästen och lite om hästens uppbyggnad. 
 
Magnus Gällerdal: Är terrängtränare i "FE" så det är honom jag brukar träna terräng för. Magnus har många stora meriter och var bland annat bästa svensk i fälttävlans OS i Aten. Han är verkligen superbra som tränare, så får ni chansen att träna för honom någon gång så ta den!
 
Catharina Almroth: Är min dressyrtränare. Den absolut bästa tränare jag någonsin tränat för. Tycker alla ryttare borde träna för henne någon gång. ;)
 
Skogsbanan: Är en ridbana som ligger i skogen bara några hundra meter från där jag bor. 
 
Tallängen: Är precis som det låter en äng med tallar på. Runt tallarna går en slinga där det är bra att galoppera. Jag brukar rida där när jag ska konditionsträna hästarna. 
 
Travbanan: Är en travbana som ägs av en veterinär som vi brukar åka till vars man håller på med trav. Den ligger ca 30 min skrittväg genom skogen från där jag bor. Jag brukar tempoträna hästarna där. 
 
Sjöarna: Är ett ställe som jag brukar rida till när jag rider ut med kompisar på sommaren. Det är ett stort område med skog runt om och så ligger där två små sjöar. Travbanan ligger precis i närheten. 
 
Japp, det var allt jag kunde komma på nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback