Gårdagens ridpass

2014-03-27 | 12:41:58 | Castello | 0 Kommentarer
Gårdagens ridpass med Castello gick verkligen jättebra! Jag red i dressyrsadeln för andra gången och det kändes faktiskt bättre, den är superskön att rida i men det tar alltid ett tag innan man vänjer sig vid nya sadlar och får in känslan. 

Castello var precis lagom lugn och jag fick honom ganska snabbt att söka sig neråt och han gick i fin form relativt stadigt. Även galoppen gick bra, första varven gick han väldigt öppen i formen men i nuläget lägger jag i galoppen bara fokus på att han ska gå lugnt och så samlat som möjligt utan att rusa och ta bettet. Sista galoppen innan jag avslutade gick han riktigt bra, han samlade sig, gick lugnt och jag fick honom faktiskt att gå i jämförelsevis låg och rund form. Så man kan väl sammanfatta det som att det gick riktigt bra, jag märker framsteg för i princip varje gång! 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback