Snabb fakta om mina hästar

2013-10-21 | 19:11:57 | Det här är jag | 1 Kommentarer
Skattegårds Texas: Newforest hingst född 1994 som jag började rida 2011 och blev min senare samma år. När jag fick honom hade han varit ifrån tävlingsbanorna i två-/tre år samt varit utlånad. Tyvärr gick det inte som det skulle hos hon som lånade honom, han blev inte ordentligt riden, vandrade i hagen och tappade både muskler och hull. Med Texas satsar jag framför allt på fälttävlan och har som främsta meriter tillsammans startar lag-SM 2011 och 2013, samt stil-SM 2012 och 2013. Vi har även silver från lag-DM 2012. Texas är en väldigt speciell häst med stor personlighet, alla som ridit honom kan intyga på att han är minst sagt svår. 
Norrhaga Sack: Min första egna häst som vi köpte 2007, när han var fem och jag tio. Även Sack är Newforest men det närmsta fälttävlan han kommit är att skutta terräng i skogen, han tycker nämligen inte om att hoppa. Dressyr är han desto bättre på och tillsammans har vi starter upp till nationell dressyr och placeringar i lätt A på regional nivå. Förutom att han är världens härligaste ponny är han söt som socker och inte många kan låta bli att klappa på hand rosa mule när han spetsar öronen och spärrar upp sina stora ögon! 
Lucas: Är en shettis med en vilja av stål. När jag har tid kör jag honom men annars går han som kompis till Sack. 


Kommentarer
» Emma

sv: vad kul! Den var grymt snygg i alla fall :)

2013-10-21 | 19:45:01
URL: http://emmach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback