Mycket gjort men desto mindre bloggning

2013-04-22 | 10:00:40 | Vardag | 2 Kommentarer
 
Jag vet, bloggen har uppdaterats alldelles för lite de senaste dagarna. Inte för att jag inte haft något att skriva om, för jag har verklign gjort massor denna helgen. Men blogg.se har inte velat fungera så jag har helt enkelt inte kunnat. Men ni ska få en liten sammanfattning av min helg nu i stället. I fredags red jag bara Texas, sen åkte jag in till Malmö med några kompisar (Amanda och Josse) och såg The host på bio. Den var verkligen otroligt bra, den bästa filmen jag har sett gjord efter en bok! Sen åkte vi hem till Josse och sov sedan över där. När vi vaknad på lördagen var det underbart väder ute. Så vi åt frukost ute i solen, utan att frysa dessutom! Vid tio gick jag sedan hem igen, jag hade kunnat ringa pappa så att han kom och hämta mig men det var så fint väder så jag kände faktiskt för att gå hem. Jag tog genvägen genom skogen så det tog knappt tjogo minuter. När jag kommit hem satte jag mig ute på trädäcket och gjorde läxorna, och läste nya ridsport som hade kommit. Efter lunch gick jag ut i stallet och red fixade Sack osv. Och när mamma kommit hem körde vi som ni redan vet ner och konditionstränade Texas på travbanan.
 
Söndagen var lite intensivare än lördagen, tre hästar ridna och rycktade, fyra boxar mockade, läxor gjorda och rummet städat. Sack gick dressyr i skogen, Texas gick också i skogen men lite lättre med mycket skritt. Sen red jag Pelle, vår unghäst. Han har varit skadad under en längre tid så han är just nu under igångsättning. Vi har skrittat honom från marken i några veckor nu, så det var första gången på länge som han hade ryttare på ryggen. Men han skötte sig jättebra trots det. Han är klart lite osäker och dessutom väldigt pigg, så han brallade iväg några gånger. Men inte värre än att jag satt kvar utan problem.
  

Kommentarer
» erika

Men eller hur man bli som en annan människa när solen är framme :)

Låter som en flitig helg!

2013-04-22 | 10:42:55
URL: http://www.erikajoyisabella.blogg.se
» My

Fin bild!
-
Var gärna med i Veckans blogg! :D
http://myheltenkelt.blogg.se/2013/april/veckans-blogg-ny-omgang.html#comment

2013-04-22 | 17:56:56
URL: http://myheltenkelt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback