Härliga hästar idag!

2013-04-14 | 19:48:36 | Träning-dressyr | 0 Kommentarer
Idag har båda hästarna verkligen varit suerhärliga att rida! Sack red jag redan klockan nio på morgonen. Jag hade egentligen tänkt rida honom på banan i skogen, men det var så härligt väder så det blev ett ordentligt dressyrpass i skogen i stället. Sack var riktigt pigg och fräsch trots att han hoppade terräng igår och blev ordentligt trött då. 
 
Texas fick sig en ordentlig träning för Catharina idag, det blev en riktig hårdträning för både mig och Texas. Men det gick också riktigt riktigt bra idag! Texas hade vårkänslor idag och var rätt hingstig, men efter lite uppvärmning lyssnade han bra. Speciellt mot slutet fick vi till ett riktigt bra flyt och känslan var en sån man kan gå och njuta av länge efter. Catharina är så himla engagerad också så det gör alltid träningarna ännu roligare!
 
Hennes två katter var lite busiga idag, hon försökte få ut dom ur ridhuset flera gånger men dom bara kom tillbaka. Och en gång var det nära att jag red över en av dom. Jag galopperade på mitt-volten och ena katten satt i mitten vid Catharina, och så helt plötsligt satte katten av mot Texas och hoppade mot hans ben för att leka med dom! Men katten hade tur och klarade sig från att bli nedtrampad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback