Sammanfattning Castello

2014-09-11 | 16:07:58 | Castello | 0 Kommentarer

Castello är väl den häst som det hänt mest med under tiden jag varit borta, vi hade en liten svacka någon gång i mitten av sommaren men vi är tillbaka igen, det sägs ju att fem år är värsta åldern. Hästen börjar sätta muskler och växa till sig, kraven börjar bli högre och dessutom kommer hästen lite i trotsåldern. Castello själv har säkert växt några centimeter under sommaren och har dessutom breddat sig ordentligt. Anna Nilsson (fälttävlansryttare) har börjat rida honom ett par dagar i veckan för att utbilda honom i främst hoppning vilket går jättebra, jag märkte stor skillnad redan efter ett par gånger så förhoppningsvis kan det leda till något bra.

 

Dock började jag för ett tag sedan märka att han var ovanligt jobbig i munnen, när jag tog i vänstertygeln bet han sig fast och han skramlade en del med bettet även när han stod stilla. Så vi kollade upp honom i hs veterinär och hittade två vargtänder som ska tas bort i nästa vecka (väntetid hos veterinären). Så nu har han fått en liten vila. Naturligtvis kommer jag inte kunna stoppa bett i munnen och rida det första jag gör efter operationen men jag hade tänkt prova att ha honom på hack så att han åtminstone kan hålla igång lite och få komma ut och skrittas i skogen och gå lättare markarbete. 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback