Tre dagar av sommaren planerad

2014-05-21 | 13:45:39 | Träning | 0 Kommentarer

 Den 25-28 juni kommer att spenderas tillsammans med ett gäng andra fälttävlansgalna ungdomar på grannföreningen Tågarps rf. Vi kommer att tälta och med mig kommer jag ha Texas, jag funderade ett tag på Castello men kände sedan att jag kommer få ut mer av träningen med Texas.

I hoppningen kommer vi att rida för ingen mindre än självaste Sylve Söderstrand, det kan bli intressant inte minst med tanke på hans kommentar angående fälttävlan tillPonnymammans dotter. Kanske har han ändrat uppfattning om denna livsfarliga sport där ”folk ju faktiskt dör”… Nej naturligtvis ska det bli roligt att rida för Sylve, känns som en chans man bara inte får missa!

I dressyr kommer Hege Rosland stå för träningen, hon har internationell erfarenhet och har bl.a. Sofie Lexner, Hasse Hoffmann och Susanne Barnow som mentorer. Jag har faktiskt ingen aning om hur hon är som varken tränare eller ryttare men med hennes meriter så verkar hon vara duktig.

Och så det kanske viktigaste av allt, terrängen! Där kommer Ulf Johansson och Jon Andersen hålla i träningen och vi kommer att vägledas i hur man bäst förbereder sig inför tävling och naturligtvis terrängtränas stenhårt!

Det ska bli väldigt roligt, inte mist att få träna för så meriterade tränare och få chans att utvecklas med sin häst!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback