Terrängträningen med Texas- finare än någonsin!

2014-05-27 | 19:45:26 | Träning-terräng | 0 Kommentarer

I söndags hjälpte min granne Lina mig när jag terrängtränade Texas, Lina rider själv fälttävlan och tränar precis som jag för Magnus Gällerdal och har även jobbat mycket för honom. I vilket fall var tanken först att vi skulle vara i Dagstorp men då där ska vara tävling snart så var terrängbanan stängd, så fi fick vara i Tågarp i stället vilket gick precis lika bra.

Trots värmen var Texas riktigt pigg och hoppade verkligen klockrent! Vi värmde upp på lite mindre hinder där jag bara skulle fokusera på att få till förhållningen tillräckligt och hålla en bra takt för att undvika att han rusade med korta snabba steg mot hindret. Senare hoppade vi lite bana med långa distanser mellan där han fick ta i lite mer och verkligen hoppa och han kändes fräschare än någonsin, så himla härligt! Till och med nerhopp i vattnet som Texas aldrig verkar vänja sig vid tog han i full galopp utan att tveka det minsta! Vi avslutade med att hoppa vatten med upp/nerhopp över stock sedan tyckte vi det räckte, nu i början är det viktigt att Texas bara tycker det är roligt så att vi inte är kör hårt med honom.

Jag är jättenöjd med träningen, känns bra att vara igång med terrängträningen ordentligt nu speciellt när jag inte kan tävla, förhoppningsvis kommer även Castello kunna komma ut lite smått i terrängen snart!

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback