Sammanfattning -Texas

2014-05-17 | 20:39:19 | Skattegårds Texas | 0 Kommentarer

Texas blir bara finare och finare för varje vecka som går, han är pigg och full av bus som om han blivit unghäst på nytt, han har inte en tanke på att han faktiskt är 20 år och gammal gubbe!

För ganska exakt tre veckor sedan var det dags för årets första terrängträning med Future eventers, Magnus Gällerdal stod på marken som tränare precis som vanligt. Texas skötte sig exemplariskt och var taggad och alert hela träningen trots att han blev trött mot slutet. Vi tog det lugnt utan att pressa och hoppa något stort, han skulle bara komma igång med hoppningen igen, få lite språng i kroppen och ha kul. Magnus var väldigt positivt överraskad och tyckte Texas såg finare ut än han någonsin sett honom!

 

Förr förra veckan var vi på tågarps bana och hoppade terräng för Ingela som jag ridit för en del då och då, Texas var både lite hingstig och taggad men gick som en klocka trots att vi la in lite större hinder den här gången.

 Nu i onsdags denna vecka  ”hoppade” jag in som reserv i första gruppen på hoppträningen med honom vilket gick super, vi tränade på linjer och att få ett bra flyt och Texas tog i ordentligt och tyckte det var hur kul som helst.

 
 

Även dressyren går riktigt bra, jag rider dock aldrig på bana då varken jag eller Texas är något större fan av att harva runt en dammig fyrkant när man kan göra exakt samma jobb lika bra (om inte bättre!) i skogen! Jag lägger även in en del barbackapass varje vecka. Det är bra träning inte minst för mig, dessutom är det kul att skippa utrustningen ibland, det går ju så bra utan!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback