Gårdagens ridpass- Castello

2014-03-01 | 09:09:49 | Castello | 1 Kommentarer
Igår åkte jag och mamma upp till ridhuset med Sack och Castello, jag red Castello först och så tog jag Sack direkt efter. 

Castello skötte sig verkligen jättebra, det var en del andra i ridhuset och en som hoppade men han höll sig lugn och avslappnad hela tiden. I början tränade jag mycken övergångar och tempoväxlingar för att få igång ryggen på honom och få honom lydig, efter ett tag när han kommit igång lossade han riktigt fint och började söka sig neråt och jobba rätt. Även galoppen gick riktigt bra igår, vi har ju en del att jobba på där och han vill gärna springa iväg lite men fattningarna tog han bra och i vänster varv fick jag faktiskt ihop honom bra. Jag avslutade sedan med att jobba honom på voltspår och träna honom på att ta förhållningar vilket gick riktigt bra. 

Jag är riktigt nöjd med det passet, det kändes faktiskt som han lyssnade på mig och jobbade på bra hela tiden. 




Kommentarer
» Vera

Vad roligt att det gick bra! Vilka fina bilder du har i headern, jättefin häst!

Kram

2014-03-01 | 20:27:34
URL: http://vera.weride.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback