Gårdagens hoppträning

2014-03-20 | 07:48:08 | Castello | 0 Kommentarer
Som jag redan skrivit var jag jättenöjd med träningen med Castello! De senaste träningarna har vi mest hoppat bana men igår bestod hela träningen av småövningar med cavaletti och olika linjer, så då kunde jag vara med på allt utom allra sista rundan så Lena satte ihop en liten bana. Castello är inte tillräckligt stark för att orka eller klara av att gå en hel hoppträning med bana och allt så i nuläget anpassar vi träningen lite och gör bara de övningar som passar honom. 

Som sagt skötte han sig superfint, han tog det lugnt och jag börjar dessutom få lite bättre kontroll på galoppen nu så att han inte bara tar bettet och rusar iväg i obalans. Studsövningen med fem små hinder i rad var egentligen lite för avancerad för honom och han hade rätt svårt att hitta balansen, antingen gick det bra de två första sprången in och så rusade han ut i stället, eller så gick det sämre in men bättre ut. Men sånt lär han sig snart, nu börjar han ju redan förstå det här med att han inte får rusa osv.

Jag red även i den nya sadeln som kom i tisdags, det var en helt annan känsla att sitta i den och skönt att veta att den verkligen passar honom perfekt! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback