Gårdagens träning -Första programridningen!

2014-06-02 | 22:19:06 | Castello | 0 Kommentarer

Jag vet att jag tjatar om det men Castello utvecklas verkligen med stormsteg! Igår på träningen red vi igenom hela Lätt C:2 och Catharina som även är domare tyckte det var bra genomfört och klart godkänt, vem hade trott att det skulle vara möjligt för bara några veckor sedan?!

 

Men träningen var inte bara en dans på rosor, jag fick jobba stenhårt hela lektionen igenom. Castello var framför allt i början ganska seg, inte riktigt trött men som Catharina sa så lufsade han liksom fram och jobbade inte riktigt. Vi la därför fokus på att få honom uppmärksam för mina hjälper genom att göra övergångar, korta och länga steget och flytta för skänkeln på voltspår. I slutet fick jag även låna Catharinas sporrar och rida med dom en stund, sporrar är annars inget jag använder mer än på tävling och när jag tränar riktig dressyr men det börjar bli dags att rida lite med det på Castello när vi tränar så hårt. Inte på något sätt för att få starkare reaktion genom att trycka med sporren konstant, utan för att jag inte ska behöva nöta med skänklarna hela tiden. Har jag sporren kan jag lägga till skänkeln försiktigt när det behövs och sedan ta bort den och ändå få en reaktion.

 

Programridningen gick som sagt riktigt bra, lite sena galoppfattningar, någon sned halt och en lite vinglig uppridning men annars var det helt klart godkänt. Förhoppningsvis kan vi komma ut på vår första dressyrtävling nu i slutet av juni och fortsätter utvecklingen såhär tror jag inte det blir några problem alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback