På promenad

2013-10-30 | 12:24:18 | Vardag | 0 Kommentarer
Idag hade jag lite tid över nu på förmiddagen så jag bestämde mig för att pyssla om Lucas och sen tömköra på en liten promenad. Jag började i hagen först bara för att se att han lyssnade, han är ju inkörd så det var inga problem. Sen gick jag ett varv runt hela området vilket motsvarar ungefär en kilometer. På grusvägen gick det jättebra, när jag kom ut på det som har varit väg men som nu är en bred stig provade jag trava en bit vilket även det gick bra. Men sen blev han lite trött på det och tvärnitade flera gånger och vägrade röra sig ett steg framåt, bak och åt sidan gick bra men det var ju fram vi skulle... Det slutade med att jag fick putta honom på baken några meter innan han insåg att det var lika bra att gå. När vi kom ut på gräset blev det lite problem igen då han som den tjockis han är hela tiden försökte dra ner huvudet och beta, så sista biten hem fick jag gå bredvid honom. Men annars gick det utmärkt! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback