Dressyrträning- Texas

2013-10-02 | 20:58:42 | Träning-dressyr | 0 Kommentarer
Just nu sitter jag i bilen på väg hem från träningen hos Catharina, det blev lite sent idag så jag kommer inte vara i sängen fören närmare halv elva. Lite drygt då jag ska upp 40 min tidigare än vanligt (5) då jag har morgonstalltjänst och börjar 7.00. Men jag ska nog överleva.

Vilket fall var det inte det jag skulle skriva om, jag skulle ju berätta hur det gått på träningen! 

Texas var riktigt fräsch och fin idag, det var bara lite på slutet och någon gång i mitten som han tappade energin lite och blev seg. I början fokuserade vi bara på att få honom att ta jämnt stöd och så fick jag rida en del övergångar där jag plocka in baken. Sen tränade vi skolor, först bara skänkelvikningar vilket gick bra. Sen gick vi över till öppnor och slutor. Det gick inte lika bra till en början. Jag stressade honom lite mycket och gav helt enkelt för många hjälper på en gång. Men sen provade vi igen och då lossnade det, jag red bra och Texas lyssnade! Slutligen gjorde vi enkla byten. Det gick ganska bra, några byten satte vi riktigt bra men han var lite trött och tappade därför baken och det blev halvdant. 

Men över lag var det en väldigt bra och lyckad träning! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback