Mål inför helgens tävling

2013-11-29 | 02:11:00 | Tävling-dressyr | 1 Kommentarer
På söndag är det dags för tävling igen med Sack, jag ska bara starta en klass (Lätt A:1), naturligtvis har jag en del mål att försöka uppnå.
 
  • Hålla ett bra tempo och ha energi genom hela programmet utan att det blir springigt.
  • Få känslan av att han verkligen lyssnar på mig och tar alla förhållningar.
  • Hålla samlingen även i den förvända galoppen.
  • Få honom att rygga rakt (han vill gärna flyta ut till vänster).
  • Sammanfattningsvis vill jag bara få en bar känsla som håller genom hela programmet, helt enkelt hålla flytet utan missar.
Procentuellt ligger målet på att rida på närmare 70%, ett mål jag vet att vi kan uppnå utan problem om jag bara får allt att stämma och Sack är med mig.
 
 
 

Kommentarer
» Klara

Wow! Tycker verkligen det är häftigt med folk som är så erfarna som du! Jag red också förut, men jag slutade för kände inte att det var värt det när jag bara var i stallet en dag i veckan den dagen jag red.
Kramis!

2013-11-29 | 14:01:53
URL: http://klarajt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback