Lång dag

2013-11-21 | 17:41:15 | Hippolologigymnasiet Flyinge | 0 Kommentarer
Ja idag har det verkligen varit en lång dag, fast att dagen är långt ifrån slut än. Körningen gick jättebra, jag och Julia hade Marabou, en häst med mycket humör och energi men som ändå var fin att köra. På stallövningen var Anna-Lena borta så vi hade en annan vilket gjorde att det blev lite improviserat, men det funkade och vi lärde oss ändå en del. Efter lunchen på hippologin gick vi igenom lite gammalt, vi började även redovisa (något jag ska berätta mer om senare), och så fick vi besök ett par gånger av några "viktiga" hästnäringsmäniskor. 

Sen hade jag eftermiddagsstalltjänst, idag var vi bara fyra, egentligen ska vi vara sju! Eftersom det är en del att göra på eftermiddagen (byta täcke, släppa ut, mocka, strö, sopa, göra snyggt i tvättrum och sadelkammare osv.) så tog det extra lång tid. Egentligen ska stalltjänsten vara från 15.00-16.00, men idag höll vi på till 16.40! Men det var ändå inte så jobbigt som det låter, det är faktiskt rätt mysigt att hålla på i stallet sådär, och så gillar jag att vara på Flyinge så mycket. Men nu är jag hemma så nu väntar tre andra boxar på att bli mockade och tre hästar står i hagarna i mörkret och duggregnet och vill gärna komma in, så det är bäst jag skyndar mig ut. 






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback