Hoppträning nr 2- enorm skillnad!

2013-11-14 | 09:08:06 | Focus Filur | 0 Kommentarer
Igår var det alltså dags för hoppträning med Focus igen, andre gången men ändå en enorm skillnad! Sist var han ju spänd som en stålfjäder och flög i luften lite hela tiden, och så lyckades jag till följd av ett enormt luftsprång dessutom göra en riktigt snygg vurpa rakt ner i backen. Även igår var han lite spänd och kastade sig några gånger, men inte alls som sist. 

Vi började rida på en stor åttvolt över hela ridhuset med bomserie på mitten och kortsidorna. Första gången skrittade jag över men det gick så bra så sen travade jag över allt och han bara flöt på jättefint! Efter ett tag plockades serierna upp till små pigmé hinder, och även det gick utmärkt, första rundan tog jag i trav men sedan provade vi i galopp och det gick nästan ännu bättre! Vi avslutade med en liten bana som bland annat innehöll en kombination med två(!) hinder och en galoppbom emellan. Första gången blev han väldigt förvånad när det kom ett hinder till så fort och försökte smita ut, men jag lyckades hålla kvar honom och andra gången bara flöt han igenom.

Jätteduktig var han, till och med Lena (tränaren) var imponerad över skillnaden!  








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback