Lyckad träning

2013-05-22 | 22:20:43 | Träning-dressyr | 0 Kommentarer

Idag tränade jag för Catharina med Texas. Texas är fortfarande väldigt hingstig och var därför lite sur i början och ville inte riktigt samarbeta. Men han lossnade rätt fort och gick sedan riktigt fint.

Vi började med lösgörande arbete och red sedan igenom delar av programmet jag ska rida i helgen, innan jag red igenom hela programmet. Sedan efter en liten paus fick jag träna på det som inte gick så bra. Bland annat skänkelvikningarna. Vi tränade även mycket på travökningar. Att få honom att behålla samma takt men länga på steget och liksom bli mer explosiv. När det hade lossnat och jag fick till det bra red jag igenom programmet igen. Denna gången gick det riktigt riktigt bra. Skänkelvikningarna flöt på, stora stadiga bågar i förvänd galopp och travökningarna, wow så fint han trampade på! Riktigt sträckte ut samtidigt som han vilade fint på steget.

Med andra ord en väldigt rolig och lyckad lektion!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback