Gästbloggning

2013-05-06 | 22:10:56 | Allmänt | 1 Kommentarer
Hej alla Elsas läsare, mitt namn är Lisa och jag bloggar på www.ponnytidenut.blogg.se . Jag är en go & glad tjej på 14år som har två stora intressen - hästar och fotografering.
Jag rider tre gånger i veckan, både privat och på ridskola och ponnyn som äger mitt hjärta är en Bponny på 128cm vid namn Blackie boy aka Bobbo. Vi har haft en tuff resa med både med och motgångar som nu har resulterat i att vi nu är ett dressyrekipage att räkna med. Tyvärr kommer vi troligtvis inte komma ut på tävlingsbanorna någonting eftersom jag bara får tävla honom detta året ut och han inte är min egen. Vi tränar dessutom natural horsemanship i liten skala och eftersom han nu i vintras fyllde 20år brukar vi ofta vara ute i skogen på mysiga uteritter. Om ungefär två veckor firar vi 2 hela år tillsammans och vilken utveckling vi har gjort! I början var allt han gjorde att sticka med mig, stegrade, bockade och sprang, och nu rider vi ut i grimma barbacka och tränar som sagt mycket dressyr med stora framsteg.
Jag har som sagt även ett stort intresse för fotografering och det tillsammans med kameran canon eos 1100d, el bebo. Jag fotograferar allt ifrån människor, djur och natur till min frukost och blommorna ute i rabatten, alltså allt man kan tänka sig. Favoritmotivet är dock hästar och även min Dansk Svenska Gårdshund Nova har fått ställa upp som modell ett antal gånger. Jag har fotograferat och gett ut bilder från stora tillställningar såsom Falsterbo horse show och Globen horse show men fotograferar även ekipage privat. För att se mer av mina bilder kan ni klicka er in på min blogg eller söka upp mig på facebook, Lisa Chröisty heter jag där.
Tack så jättemycket Elsa för att jag fick gästblogga här och hoppas att några av er fina läsare kikar er in på min hästblogg och förhoppningsvis även stannar för gott. Ha det så bra så syns vi på bloggen --> www.ponnytidenut.blogg.se
Kram! /Lisa

Kommentarer
» Olivia Gustavsson

sv. nej men vad konstigt, jag trodde att alla skolor hade det :O

2013-05-07 | 06:36:25
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback