Fullspäckad dag

2013-05-04 | 23:36:00 | Vardag | 0 Kommentarer

Idag har jag tillbringat i princip hela dagen på Flyinge. Det är nämligen så att jag ska gå på flyinges hippologigymnasium så idag fick alla som ska gå det programmet komma dit.

Först var det samling i aulan där bla. rektorn för naturprogrammen på Polhemskolan pratade (man läser vanlig natur fyra dagar i veckan, vilket man gör på polhem). Sedan delades vi upp i två grupper, ena gruppen började rida och den andra fick köra. Jag var i gruppen som fick börja köra. Vi fick klart inte köra själva på det sättet utan vi åkte fyra och fyra i vagnen med Fredrik Persson som är körlärare på Flyinge. Och sen fick de som ville köra lite, vilket jag så klart gjorde. Det var första gången jag körde tvåspann och det var väldigt roligt!

Sedan bytte grupperna och det var vår tur att få prova att rida skolhästarna. Jag fick den största dom hade där, och den var inte bara stor på höjden, jag har nog aldrig sett en häst med så lång rygg! Men det gick faktiskt bra  ändå. Mot slutet tycker jag att jag hittade knapparna och det var riktigt roligt.

Sedan gick vi på en guidad tur runt anläggningen ledd av tre elever som går på Flyingegymnasiet innan det var dags för lunch. Efter lunchen fick vi se elevhemmen. Eftersom det är riksintag och många längre uppifrån Sverige, och även några från Danmark, Norge och Finland som går på gymnasiet så finns det möjlighet att bo på elevhem precis intill Flyinge. Dock ska inte jag göra det eftersom jag bara bor några mil ifrån och relativt lätt kan ta bussen dit.

Innan det var slut fick vi ännu en föreläsning i aulan, denna gång av Birgitta Valette som håller i teorilektionerna i hippologi. Det var en rolig och trevlig dag, känns dessutom lite speciellt att få träffa dom som förmodligen blir ens klasskompisar!

Men dagen var inte slut där. Hem igen och rida mina egna hästar. Texas terrängtränades och Sack gick en runda i skogen. I morgon ska ni få bilder från terrängträningen och en liten beskrivning av hur det gick.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback