Dagens dressyrpass- Texas

2013-05-10 | 18:55:33 | Träning-dressyr | 2 Kommentarer

På söndag är det fälttävlan, vilket innebär dressyr och genomridning av programmet idag.

Texas kändes mjuk och fin från början till slut, vilket känns bra eftersom det tyder på att han är ordentlig genomriden. Han gick inte jättehårt eftersom jag vill att han ska vara riktigt fräsch på söndag. Men jag jobbade ändå igenom honom ordentligt men det blev liksom ett lite kortare pass för att inte trötta ut honom för mycket.  

Efter att jag riditfram började jag med att göra ”fyrkantsvolter” och volter, massor av övergångar till skritt och rida skänkelvikningar och öppnor så att han verkligen skulle bli mjuk och loss i hela kroppen. Galoppen jobbade jag inte lika mycket med eftersom han inte har lika svårt för den. Sedan red jag igenom programmet för mamma. Skänkelvikningarna är lite svåra men annars gick det riktigt bra. Det är nämligen så att i vanliga Lätt A:1 har du lite mer tid på dig innan du börjar skänkelvikningen, men i detta fälttävlansprogrammet hinner du knappt vända rätt upp innan du måste flytta för skänklen. Du ska nämligen komma ut vid B/E, gör du inte det blir det väldigt svårt att utföra nästa rörelse rätt eftersom den börjar precis där du ska komma ut (B). Men vi har klarat det innan så förhoppningsvis klarar vi det på söndag också. 


Kommentarer
» amanda sjökvist

Sv; ja det är verkligen roligt :)

2013-05-11 | 10:24:21
URL: http://nattstad.se/amandasjokvist
» My

Nu är denna veckans omgång av Veckans blogg avslutad, gå in och kolla om det var du/ni som vann.
Du kan också anmäla dig/er till den nya omgången för en till chans att vinna! :)
http://myheltenkelt.blogg.se/2013/may/veckans-blogg-v19-ny-omgang-2.html#comment
(Ber om ursäkt om du/ni inte gillar denna typ av kommentar)

2013-05-12 | 11:26:47
URL: http://myheltenkelt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback