Ny kategori

2013-06-11 | 22:21:43 | Pelles utveckling | 1 Kommentarer
Nu har jag gjort en ny kategori där jag kommer skriva en del framöver. Nämligen om Pelles utveckling. Pelle, eller Peleton som han egentligen heter är vår unghäst. Han har varit skadad under en längre tid och har därför inte blivit riden på ca ett år. Vilket innebär att han har tappat mycket, både muskler men även en del av det han har lärt sig tidigare. I flera veckor nu har vi gått med honom enligt ett träningsschema som vi har fått av veterinären, och en gång i månaden har han blivit masserad, och fått akupunktur i korset av en hästsjukgymnast. Nu är det dags att börja rida honom och trava korta stunder på rakt spår. I dag var andra gången jag red honom enligt det nya schemat vilket gick bra. Han var lite stirrigare än sist men det gick bar ändå. Det var mest i början och när jag började trava som han skuttade en del och försökte springa iväg. Men sedan lugnade han sig och gick riktigt fint mesta dels av passet. Just nu går han på lina så att pappa kan hålla honom också i falla att. Han är nämligen både väldigt känslig och kan bli rätt stirrig så det känns bäst att ta det säkra före det osäkra. 
 
Bilder från dagens pass.
 

Kommentarer
» liana

Det dära ser härligt ut! :)

2013-06-13 | 23:58:41
URL: http://lianass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback