Gårdagens dressyrträning- Texas

2013-06-27 | 12:53:34 | Träning-dressyr | 0 Kommentarer
Igår var en intensiv dag. Vid nio tog jag och några kompisar bussen till Landskrona för att sen ta färjan över till Ven. Där hyrde vi två tandemcyklar och så cyklade vi runt. Vi hade igång runkeeper så efterår såg vi att vi hade cyklat på alla vägar runt ven, vilket var 2,5 mil. Vi hade i alla fall väldigt roligt och dessutom klarade vi oss från regnet!
 
Men det var egentligen inte det jag skulle skriva om. Efter ven åkte jag hem direkt, morfar var snäll och hämtade mig i hamnen för halv sju skulle jag vara framriden och klar hos Catharina och det tar ca 45 min att köra dit.  Träningen gick riktigt bra, vi tränade mycket på hörnpasseringar och halter. Speciellt halterna gick riktigt bra. Jag fick till flera stycken som enligt Catharina var "perfekta". Hörnpasseringarna var någonting vi fick träna lite extra på. Trycka ut bakdelen sammtidigt som jag trycker i bogen och tar lite i yttertygeln så at det verkligen blir en kantig hörna. Men efter lite träning gick även det riktigt bra. Jag red även igenom lätt B:1 eftersom jag ska rida det på kombinationstävlingen i helgen. Det var ett tag sedanjag red det programmet men det är väldigt enkelt, inga svåra vägar och inga skolor så jag behöver bara repetera det några gånger så sitter det nog sen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback