Gårdagens ridpass- Sack

2013-07-06 | 11:58:02 | Träning-dressyr | 1 Kommentarer

Jag vet, jag skrev inget om hur det gick igår. Det blev lite ändrade planer så jag åkte till en kompis och hade filmkväll i ställer för att blogga. Men ni ska få en liten utvärdering av hur det gick i alla fall.

Johan var som sagt här igår så vi red ner till ridhuset, han på Sack och jag på Texas. Sen vid ridhuset bytte vi så att jag kunde trimma lite dressyr med Sack. Till en början var han väldigt seg och ville inte riktigt släppa efter och ta stöd på höger. Så för att få honom att göra det och verkligen få honom att arbeta genom kroppen så red jag honom i låg form, mycket på rakt spår innanför spåret, gjorde massor med övergångar till skritt och flyttade honom för skänkeln åt olika håll. Vilket gav resultat och mot slutet så gick han faktiskt väldigt bra!

Idag ska han slippa dressyr, jag tänkte rida till terrängbanan och skutta lite småhinder, även en dressyrhäst behöver springa av sig och hoppa ibland. ;)


Kommentarer
» Ponnydressyr - Sara

Sv: Så sjukt jobbigt är det att genomgå felköp. Hela processen är bara otroligt seg, men man får bara gilla läget och tänka på att det mesta löser sig tillslut!

Som det gjorde sen :) hoppas de slutade bra för dig med!

2013-07-06 | 23:30:17
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback