Dressyrträning med Texas

2013-07-21 | 21:42:23 | Träning-dressyr | 0 Kommentarer

Idag var jag hos Catharina och tränade igen, fast med Texas idag. Jag var ju där med Sack i fredags.

Texas var lite slö av värmen men efter att ha lösgjort honom ordentligt så gick han riktigt bra. Vi tränade mycket skänkelvikningar eftersom jag har haft lite svårt för det innan. Men det börjar verkligen lossna nu och idag satte vi alla riktigt bra! Han riktigt flöt genom dem och korsade benen superfint. Sen så tränade vi en del ökningar och samlingar också. Travökningarna blev jättebra. Vi har tränat en del på det nu, att liksom få honom att länga och vila på steget utan att springa fortare. Och det gjorde han verkligen idag!

Och så hade jag nya outfiten på Texas, visst var han snygg i orange!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback