Dagens ridpass

2013-07-11 | 13:10:55 | Träning-dressyr | 0 Kommentarer

Dressyr vid ridhuset stod på schemat idag. Egentligen hade jag inte tänkt träna på mer än basic grejerna idag eftersom han vilade igår. Men han gick så bra och var jättehärlig att rida så jag tränade öppnor, slutor och enkla byten också.

Redan när jag började rida så kändes han otroligt fin, han sökte sig verkligen ner och fram. När jag hade jobbar honom ganska länge i låg form, tränat övergångar, skänkelvikning och samling från längning i galopp så plockade jag upp honom lite försiktigt och drev mer med underskänklen för att verkligen få med baken. Och oj vilket studs det blev i honom. Har riktigt växte och hans fina trav kom fram ordentligt. Det kändes ungefär som att rida på en studsmatta, på ett bra sätt så klart! Öppnorna gick jättebra, skutorna hade han lite svårare för de första gångerna. Men sen gjorde han dom lika fint. Och travökningarna, han längde som värsta Grand prix hästen! (Nästan i alla fall). Och utan ett enda litet taktfel, han riktigt flöt hela vägen. Jätteroligt var det!


Sen så var jag lite inspirerad av küren igår så jag provade några saker från galoppen som jag sett där. Ett exempel som gick väldigt bra med Sack var att rida på åttvolter i förvänd, och när jag ridit ett varv så gjorde jag ett enkelt byte och fortsatte sedan. Alltså så bytte jag så att det blev "fel" galopp och fortsatte på nästa volt i förvänd.

Gamla bild tyvärr. Måste försöka övertala någon att fota lite nya bilder på mig och Sack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback