Vem lär dig mest, Brunte eller Briar?

2013-12-17 | 09:17:32 | Åsikter | 1 Kommentarer
För många är drömmen att få den där absoluta superstjärnan, ponnyn som kan gå hur långt som helst, med svävande gångarter och hoppteknik som Tornesch. Men vilken häst lär man sig mest på, och vilken häst kommer man längst med i längden? Jag skulle säga att de som får börja med Brunte och kämpa sig till Briar är de som kommer längst. Av egen erfarenhet kan jag säga att det är lättare att komma upp i klasserna på ponny,bara ren fakta, men när man kommer till storhäst krävs det helt annan ridning och för att komma till toppen tror jag det krävs att man är redo att kämpa. Och att kämpa, både med sin ridning och allt runtomkring tror jag man lär sig mest av den där envisa ponnyn som aldrig kommer kunna mäta sig med superstjärnorna, men om man ger sig på att man minsann ska ta sig så långt det bara går, då kan även Brunte gå SM. Och det är jag säker på att man kommer få stor nytta av senare, kanske har man inte möjlighet att få drömhästen som första storhäst, men om man är envis så kan man ofta få chansen att hjälpa någon annan med sin häst. Och så småningom kan man jobba sig uppåt tills man nått sitt mål. 
 
Ingenting är omöjligt, men för att göra det omöjliga möjligt krävs envishet och kämpaglöd! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
» evie

Jaa, dels lär man sig mer och dels blir vinsterna och framgångarna värda så mycket mer när man fått lägga ned blod, svett och tårar för att ta sig dit :)

2013-12-17 | 19:05:57
URL: http://www.evieastrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback