Rainy days

2013-12-05 | 15:11:13 | Hippolologigymnasiet Flyinge | 0 Kommentarer
De senaste dagarna har det verkligen inte varit något roligt väder, och idag är inget undantag. Det både regnar och blåser halv storm, och som följd av det var min buss hem från Flyinge inställd men som tur var kunde morfar hämta. Vi slutade tidigt idag då vi inte hade någon hippologi, så jag slyndade mig att mocka och ta in hästarna, innan de blåste bort. Så det blir ingen ridning idag.

Körningen gick i alla fall bra, Fredrik var tillbaka efter Globen förra veckan och vi fortsatte bygga på det vi gjorde sist med vikarien. Dvs träna volter och hörnpaseringar, låter kanske simpelt med det är inte det lättaste. För att få en bra hörnpasering ska man hålla stöd på ytter tömm så att det nästan känns som man ska köra in i väggen, sen ska man släppa efter på ytter och ta lite extra och ställa med inner tömm, sen räta ut längst kortsidan och sen samma sak vid nästa hörn. Men roligt är det! (Hästen på bilden är Isur, den jag körde idag).






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback