Mina lärare på Flyinge

2013-12-18 | 19:41:15 | Hippolologigymnasiet Flyinge | 0 Kommentarer
Hanna Carlsson: Hanna är min ridlärare, jag vet faktiskt inte så mycket om henne men hon är duktig som ridlärare och även som ryttare, hon har ridit/rider upp till 140 hoppning, MSVB dressyr och lätt fälttävlan. Hon har även hållit på lite med inridning samt visat unghästar på bl. a treårstest.
 
Fredrik Persson: Fredrik är min körlärare, han är A-tränare i körning och har även stallchefsutbildning. Några av er vet kanske redan vem Fredrik är eller har hört om honom, han körde bland annat i Globen i år. Han har deltagit i VM i fyrspann hela 9 gånger varav VM-brons lag 1998, VM-guld lag 2000, WC plac och vinst. Jag tycker han är en av våra bästa lärare, han har koll, kan sin sak och ser alltid till att allt är helt perfekt (ex. är det ett halmstrå under hoven ska det tas bort innan lektonen börjar). 
 
Birgitta Valette: Birgitta undervisar i princip alla flyinges utbildningar, däribland min klass i hippologi. Hennes meritlista skulle förmodligen kunna göras milslång, men jag ska bara nämna det jag anser mest väsentligt. Förutom att hon har både veterinär assistansutbildning, etologiutbildning och en hel rad andra utbildningar räknas även detta till hennes meritlista: 
  • Uppfödare och utbildare av svenskt halvblod under lång tid
  • Byggt upp hästutbildningen på naturbruksgymnasiet i Södermanland
  • arbetat där i 24 år varan 12 år som programansvarig
  • Medverkat i utbildningsmaterial och film om hästar
  • Arbetat på tidningen Ridsport som sakkunnig ( ca 5 år)
  • Haft en egen artikelserie i tidningen Ridsport
  • Medverkat i och färdigställt hästkunskapsspelet på Ridsportförbundet
  • Suttit i HYN under många år
Kia Olsson: Kia är min mentor på Flyinge. Då hon inte har oss i något ämne så träffas vi bara ca en kvart i veckan på mentorstiden innan hippologin. Kia är ansvarig för flyinges gymnasieutbildningar och undervisar även några klasser. Kia är både legitimerad gymnasielärare, diplomerad hästmassör och har gått ridlärarkurs.
 
Anna-Lena Martinsson: Anna-Lena är stallchef och håller i stalltjänsterna och är även vår lärare i "stallövningen". Stallövningen är kursen som förbereder oss för att i slutet av trean kunna ta hästsköterexamen. Anna-Lena har själv gått flyinges hippologiutbildning så hon är alltså utbildad hippolog. (Hippologiutbildningen är inte samma sak som hippologigymnasiet, HG utbildningen är efter gymnasiet).
 
Om du kanske vi söka in på Flyinge och vill veta mer så finns det mer information om alla lärare på flyinge.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback