Bästa passet på länge!

2013-12-21 | 16:18:46 | Träning-dressyr | 0 Kommentarer
Idag var det dags för ett ordentligt dressyrpass med Sack, den senaste tiden har jag mest tränar lite lättare, ridit en del markarbete barbacka och tränat kondition. 

Som "tur" är har det inte kommit någon snö och det är flera plusgrader ute så det är inga problem att träna ordentligt ute. Så jag skrittade ner på grannens bana och red där. 

Sack var riktigt fin idag, finare än på länge! Han hade verkligen energi och jag fick till ett riktigt tryck i både traven och galoppen. När jag får honom att gå med det där extra trycket och energin så blir det också mycket lättare att få till alla rörelser och övergångar. Då har man liksom något att rida med, få ihop och länga utan att tappa energi och bli markbundet och tråkigt. Därför passade jag på att träna sidvärtsskolor, mycket öppna och sluta. Tränade även sluta i galopp och mycket enkla byten. Det var verkligen ett bra ridpass, sådana pass kan man liksom leva på känslan länge.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback