Året som gått- Del 3

2013-12-30 | 18:55:08 | Vardag | 1 Kommentarer
Efter SM fick Texas en kort vila innan det var dags igen, denna gång var det Lag-SM hos "grannföreningen" Tågarps rf. Magnus Gällerdal var snäll och hjälpte oss att gå banan och förklara den i minsta detalj, lärorikt!


Dagstorp låg bra till på en andra plats, tyvärr föll det lite i terrängen för alla av oss. Men det var ändå en rolig tävling, att rida i lag är bland det roligaste man kan göra tycker jag!


Samma vecka som lag- SM hände något annan spännande, jag började gymnasiet! Men än var inte tävlingssäsongen slut, två fälttävlan var kvar. Terrängrundan på DM var en av de svåraste och bästa jag genomfört!


Sista fälttävlan gick tyvärr inte bra alls, lite senare fick jag reda på orsaken...

Efter tävlingen kollade vi Texas hos veterinär och fick diagnosen Cuching, detta var alltså vårt sista år på tävlingsbanan, tyvärr. Men nu är han på gång igen när medicinen hjälper.


Detta året har jag även lärt mig att köra, en förvånansvärt rolig upplevelse!


Och nu är året nästan slut, en dag kvar och sen är det nytt år! 


Kommentarer
» Vanessa

Din ponny är sååå fin ❤

2014-01-01 | 09:44:33
URL: http://russetville.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback