Utvärdering av hoppmomentet

2013-08-04 | 19:47:55 | Stil-SM | 0 Kommentarer

Som jag redan har skrivit så var det väldigt dåligt med information idag. Ingen hade någon riktig information att komma med. Så efter en del letande så visste jag ändå inte mer än att jag skulle starta som nummer två i min klass och att det var sju ekipage innan mig varav fyra storhästar.  Så jag fick helt enkelt börja rida fram lite smått och vänta och se. Men bara för det så visade det sig helt plötsligt att mellan varje klass skulle det vara 20 minuter paus. (Den informationen fick man när första klassen var klar!). Vilket resulterade i att jag fick vänta 40 minuter extra! Och Texas ska inte ha mer än 30 minuters framridning. Som om inte detta var tillräckligt så var det väldigt rörigt på framridningen som också var framhoppning. Cirka 15 ekipage red- och hoppade fram samtidigt.

Allt detta resulterade i att både jag och Texas inte var helt 100% samspelta vilket krävs för att han över huvud taget ska hoppa. Det gick inte särskilt bra när vi hoppade fram. Jag red inte alls bra och därför struntade helt enkelt Texas i att ens försöka och stoppade några gånger. När första ekipaget i min klass gått in på banan och det snart var min tur så bara tänkte jag för mig själv att nu får jag skärpa mig annars kan vi lika bra strunta i det! Jag galopperade några varv och gjorde övergångar och bara fokuserade på mig och min häst. Sen provade jag att hoppa igen och då gick det! Och inne på banan så bara flöt det! Jag red precis så som jag kan och Texas skötte sig efter förutsättningarna. Det blev ett pet men vaddå, så som det gick när vi hoppade fram så känns det som om jag ska vara väldigt nöjd med det!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback