Terrängprovet

2013-08-03 | 17:26:50 | Stil-SM | 0 Kommentarer
Detta var med marginal den tuffaste terrängen jag har ridit. Dessutom var det över 30 grader varmt i solen vilket naturligtvis påverkade både hästar och ryttare mycket. Banan var lång med backar upp och ner och hinder som var både stora och komplicerade. I den ennstjärniga klassen var det 3 av 14 ryttare som tog sig i mål! Och i min klass var det fem ute. Med andra ord en över lag tuff terräng! 
 
Jag gick ut i terrängen med en inställning på att lyckas ta mig runt. Blev det något stopp eller det gick på tok för långsamt så skulle jag veta att jag var långt ifrån ensam. Texas är väldigt känslig för värme och blir väldigt slö och kan få problem med andningen om det dessutom är dammigt, så om jag hade känt att han inte orkat så skulle jag ha brutit. Men det gick väldigt bra! Ett stopp på en oxer efter en backe, men det vet jag orsaken till. Det var otroligt ojämnt och hårt underlag där vilket gjorde Texas osäker så han bokstavligt talat snubblade in i hindret. Men sen hoppade han fint på andra försöket. Annars var det inga problem trots värmen. Det jag hade varit lite nervös inför -ladan med hinder in och ut- gick riktigt bra. Han tvekade lite på hindret ut men när jag drev på så hoppade han det perfekt. Tiden blev inte så bra då jag medvetet red för långsamt. Jag villle inte rida på för fort ifall han skulle bli trött. Men annars ör jag så nöjd jag kunnat bli!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback