Programridning

2013-08-13 | 21:34:53 | Träning-dressyr | 0 Kommentarer
 

Idag var det som jag redan nämnt programridning för Maria Carlsson inför lag-SM. Jag har tränat för Maria innan och jag vet att hon är väldigt duktig på programridning och att bedöma. Hon vet hur det ska se ut och bedömer varje rörelse efter dess kvalité. Ofta känns det som att många domare är rädda för att använda hela skalan och ge för högt betalt. Så de ligger på runt sex, sju genom hela programmet på alla ryttare. Men så är verkligen inte Maria så det var roligt att rida program för henne. Även om det inte gick så bra. Det gick inte dåligt men absolut inte bra heller. Och det är bara mitt fel. Det blev helt enkelt alldeles för kort framridning och då gå inte Texas så bra som han kan. Han behöver en halvtimme på sig att bli mjuk och komma igång med baken, och det fick han inte. Vissa saker gick bra men andra gick riktigt dåligt. Skänkelvikningarna är ett exempel, jag fick för lite energi in och därför kom inte baken med för jag kunde inte plocka upp tillräckligt på ytter. Men när jag ridit programmet en gång så gick vi igenom det som gått dåligt och Maria hjälpte mig. och då fungerade det betydligt bättre och jag fick till några som blev riktigt bra!  

 

69.28% blev det. Ett helt okej resultat, ska man vara positiv kan i alla fall man tänka att vår lägstanivå har blivit betydligt högre. 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback