Första skoldagen

2013-08-19 | 22:35:35 | Vardag | 0 Kommentarer

Snart ska jag gå och lägga mig för att äntligen få sova, jag är så otroligt trött! Men först ska ni få en liten uppdatering om min dag, första dagen på gymnasiet!

Jag går som sagt på Flyinges Hippologigymnasium (Na1H). Det innebär att jag läser naturvetenskap på Polhem i Lund fyra dagar i veckan, och hippologi en dag i veckan på Flyinge. Vi är vad jag har förstått en ovanligt stor klass för hippologiprogrammet, runt 30 stycken är vi, varav en kille. Vi är dessutom en minst sagt mixad klass med folk från hela Sverige, eller kanske jag ska säga Norden! Vi har flera från Sundsvall, någon från Luleå, Stockholm osv. Sen är det en från Norge och en från Finland. Roligt tycker jag!

Jag pratade med flera stycken och tycker alla i klassen verkar trevliga. Det var mycket att ta in i dag, många nya människor och namn att lära sig. Mycket information att ta in. Och inte minst något förvirrande att försöka hitta. Det är trots allt en enorm skola med över 2 000 elever! Jag är i alla fall väldigt trött! Men det ska nog gå bra.

När jag kom hem var det full fart, in och äta, byta om och iväg med Texas för dressyrtäning som vår lagledare för SM har fixat med Anna Pålsson. Det gick väldigt bra bortsätt från att jag fick jobba halv ihjäl mig för att få den latmasken att röra sig framåt! Han var som ni förstår väldigt seg idag, mer än vanligt. Det kan bero på att han har gått rätt intensivt den senaste tiden. Så nu ska han få ta det lite lugnt sista dagarna innan SM.

Pelle gick också idag. Lite miljöträning blev det idag. Bonden tröskade bara några hundra meter ifrån och precis bredvid ridbanan sprutade grannen (som har banan) ogräset med ättika, det stank så att Pelle blev lite vild och spänd. Men efter ett tag så lugnade han sig och gick fint. Jag provade även att galoppera honom lite innan jag avslutade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback