Framtidens hästdrömmar

2013-04-15 | 12:56:42 | Det här är jag | 1 Kommentarer

I framtiden är klart stora drömmen att få hålla på med hästar på heltid, alltså att jobba med hästar. Då skulle jag helst vilja rida på elitnivå och få åka runt i världen och tävla. Rida andras hästar och kanske också agera tränare från marken ibland. Men det är klart att detta bara är en väldigt luddig dröm, det är ytterst få som får denna möjligheten och framförallt har talang nog att klara det. Men drömma kan man alltid.

Om denna dröm inte skulle gå i uppfyllelse vet jag faktiskt inte riktigt vad jag vill göra. Kanske ha som ett eget företag och rida till andras hästar, unghästar eller till försäljning. Eller jobba som beridare hos någon duktig ryttare, antingen utomlands eller i Sverige.

Veterinär är också något jag har tänkt på. Jag har praoat på två olika veterinärkliniker. I åttan praoade jag på en hund och katt klinik, det var roligt och lärorikt men kanske inte något jag skulle vilja göra i framtiden. Men nu i nian var jag hos distriktsveterinärerna i Flyinge, vilket faktiskt skilde sig mycket från det andra stället. Det var mycket mer varierande arbete, allt från besiktningar och trekprover till kolik och lite mer akuta fall. Så där trivdes jag jättebra! Men om det är något jag vill jobba med i framtiden vet jag inte.

Jag får väl helt enkelt vänta och se. Någon gång lär jag väl komma på vad jag vill bli.


Kommentarer
» Tyra

din blogg är sjuuukt fin!

2013-04-15 | 19:16:51
URL: http://tyrz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback